22 Ianuarie 2025
Distribuie pe social media Revolut introduce apelurile în aplicație, o măsură menită să ajute utilizatorii să se ferească de înșelătorii. Deocamdată, serviciul este disponibil pentru clienții persoane fizice, în secțiunea Ajutor / Securitate și fraudă, urmând să fie extins curând și pentru segmentul B2B.
Revolut introduce apelurile în aplicație
Fintech-ul Revolut lansează o nouă funcție în aplicație, menită să ajute utilizatorii să se protejeze de înșelătorii.
Revolut, care numără 4 milioane de utilizatori în România, a anunțat miercuri, într-un comunicat transmis StartupCafe.ro, lansarea funcției „apeluri în aplicație”, pentru a preveni scam-urile prin impersonare și „pentru a stabili un contact direct și sigur între echipele de relații cu clienții și utilizatori”.
Scam-urile prin impersonare sunt un tip de fraudă în care atacatorii se dau drept reprezentanți ai unei bănci, autorități, companii sau persoane de încredere, convingând victimele să trimită bani sau să ofere date personale, prin care escrocii pot accesa fondurile acestora.
Pentru moment, serviciul poate fi accesat de clienții persoane fizice în secțiunea Ajutor / Securitate și fraudă, iar în curând va fi disponibil și pentru segmentul B2B.
„Deși la nivel global numărul cazurilor de impersonare crește alarmant, numărul cazurilor de scam-uri cu impersonare care au vizat clienții Revolut se află, în prezent, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani, în condițiile în care baza de clienți a băncii digitale a crescut cu peste 10 milioane de utilizatori noi”, transmite Revolut, subliniind însă că impactul emoțional și financiar asupra celor afectați de astfel de scam-uri poate fi semnificativ.
Vezi și: Revolut a lansat IBAN-urile românești
Apelurile efectuate în aplicație nu pot fi replicate de escroci
Revolut a ales această metodă deoarece un apel efectuat direct în aplicație nu poate fi falsificat de escroci, asigurând astfel un mediu sigur pentru comunicarea cu echipa de Relații cu Clienți. Apelul are loc doar după ce utilizatorul l-a confirmat anterior în chat-ul din aplicație.
„Scam-urile de impersonare pot fi un pericol pentru foarte mulți utilizatori. Noi am ajuns la concluzia că singura modalitate de a preveni acest tip de fraudă este să le punem clienților la dispoziție instrumentele prin care să poată să rupă vraja escrocilor, înainte de a apuca să le trimită acestora bani. Este prioritar pentru noi să le punem la dispoziție soluții cât mai inovatoare pentru depista cât mai rapid un scam.
Ce este important de reținut e faptul că marea majoritate a apelurilor noastre către clienți se realizează direct prin aplicație, numai după ce au fost stabilite de agenții de la Relații cu clienții cu utilizatorii care au nevoie de o astfel de interacțiune.
Deci, dacă cineva te sună pe nepusă masă, la telefon, printr-un alt canal decât aplicația Revolut, atunci trebuie să te oprești și să îți pui întrebarea dacă este cu adevărat cineva din partea băncii care te apelează sau este un posibil escroc. În schimb, dacă apelul se realizează prin aplicația noastră și a fost antamat anterior, atunci poți fi sigur că e Revolut, nu cineva care vrea să te păcălească”, a explicat Woody Malouf, directorul Departamentului FinCrime Revolut, conform sursei citate.
Revolut menționează că, în anumite situații speciale, poate folosi și apeluri telefonice obișnuite, dar acestea vor avea loc doar cu acordul prealabil al clientului în aplicație și după furnizarea unui cod de securitate. Orice apel telefonic neașteptat, care nu este însoțit de un cod de securitate oferit de Revolut, trebuie considerat neautorizat și întrerupt imediat.
Vizualizări: 1