phone(0773) 395 400phonecontact@consultify.ro
phone(0773) 395 400phonecontact@consultify.rophoneinterval orar: 10:00 - 18:00
Social media: phonephone
Consultify logo
.
  • acasă
  • despre
  • programe
  • servicii
  • testimoniale
  • blog
  • shop
  • comunicate
  • login
  • login.

blog-post-1

Marketing

Strategii de marketing digital pentru afaceri mici: Cum să concurezi cu giganții?

Articol de Emanuela Pană

Redactor

23 Iulie 2024
Distribuie pe social media
facebook
link

Într-o lume dominată de marile corporații, micile afaceri pot părea dezavantajate. Totuși, marketingul digital oferă oportunități unice de a echilibra terenul de joc. Cu o abordare creativă și bine planificată, afacerile mici pot atrage clienți și pot construi branduri puternice fără a dispune de bugete uriașe. Descoperă mai jos o listă cu 5 strategii de marketing digital pentru afaceri mici. 

Principalele avantaje ale marketingului digital

Afacerile mici se confruntă cu provocări specifice, legate de restricții de buget și resurse limitate. Totuși, există strategii de marketing care îți pot valorifica ideile ingenioase de promovare. 

Strategia de marketing digital poate fi definită ca un plan ce rezumă obiectivele de marketing ale companiei și modul în care acestea vor fi atinse. Nu doar că îți permite să ajungi la un public mult mai larg decât marketingul tradițional, dar îți oferă și posibilitatea de a te adresa direct publicului țintă într-un mod rentabil și ușor de măsurat. 

Principalele avantaje ale marketingului digital sunt:  

  • Creșterea traficului pe website; 
  • Atragerea clienților în magazin; 
  • Creșterea vizibilității brandului; 
  • Creșterea veniturilor și conversiilor. 

Strategii de marketing digital pentru afaceri mici

Într-un studiu efectuat în 2018 în SUA, Deloitte a constatat că afacerile mici cu un nivel avansat de digitalizare au venituri de două ori mai mari/angajat comparativ cu cele care nu utilizează marketingul online sau e-commerce. De atunci, instrumentele digitale au devenit și mai eficiente, așadar este esențial să știi cum să le folosești corect pentru afacerea ta. 

Același studiu a arătat că 80% dintre afacerile mici nu folosesc la capacitate maximă instrumentele digitale disponibile. Dacă și afacerea ta se confruntă cu această provocare, acest articol te poate ajuta să-ți îmbunătățești eforturile de marketing. 

1. Cunoaște-ți publicul și interacționează cu el

Primul pas înainte de a construi orice strategie de marketing este să îți cunoști audiența. Acest lucru înseamnă să identifici publicul țintă, adică persoanele care au nevoie și doresc ceea ce oferă afacerea ta. 

Pentru a comunica mai eficient cu potențialii clienți, trebuie să personalizezi mesajele în funcție de segmentele audienței tale, cum ar fi comportamentul, nevoile și regiunea geografică. 

Dacă ai o listă de adrese de e-mail, trimite mesaje personalizate (cum ar fi un newsletter lunar sau mesaje care îi redirecționează către o pagină de destinație), pentru ca mesajele să fie relevante și să fie deschise de destinatari. 

2. Folosește platformele digitale

Pentru a câștiga vizibilitate și engagement, nu ezita să folosești platformele digitale. În 2023, 2,14 miliarde de oameni au făcut cumpărături online, iar în 2024 se estimează o creștere de 70 de milioane (+2,7% YoY). 

Chiar dacă nu îți vinzi produsele online, consumatorii folosesc internetul pentru documentare, informare și distracție. Mediul digital este crucial pentru a interacționa cu potențialii clienți. 

O prezență digitală solidă este esențială pentru a atrage atenția consumatorilor, a face brandul vizibil și a crea engagement. În 2023, TikTok a avut cea mai mare rată de engagement a follower-ilor (2,65%), comparativ cu Instagram (0,70%) și Facebook (0,15%). 

Principalele platforme sociale existente pe piață sunt: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, LinkedIn. 

Vezi și: Top 5 tool-uri AI: cele mai bune instrumente de marketing ce îți pot ajuta afacerea în 2024

3. Networking și parteneriate strategice

Participă la conferințe și evenimente din industrie pentru a-ți promova afacerea, a interacționa cu alți antreprenori și a învăța din experiențele lor. Aceste conexiuni îți pot aduce o reputație mai solidă, furnizori, mentori și investitori. De asemenea, colaborează cu influenceri pentru a-ți crește vizibilitatea. Chiar dacă nu ai buget pentru mega-influenceri, micro-influencerii și nano-influencerii pot avea un impact semnificativ. 

4. Optimizarea motoarelor de căutare

Dacă ești nou în marketingul digital, PPC (publicitate plătită per click) poate ajuta la promovarea site-ului tău. Este o formă eficientă de publicitate care se bazează pe un sistem de licitație pentru anumite cuvinte cheie. Anunțul tău apare în topul rezultatelor de căutare și plătești doar când un utilizator dă click pe el. 

5. Creează campanii interactive

Experiential Marketing: Permite consumatorilor să interacționeze direct cu brandul tău prin evenimente și activități. Pentru afaceri mici, asta poate însemna organizarea de trivia nights lunare, concursuri pe social media, evenimente pop-up sau workshopuri, relatează Startarium.

Guerilla marketing: Folosește metode creative și cost-effective pentru a atrage atenția. De exemplu, poți oferi tricouri gratuite clienților care aduc unul vechi sau poți înfrumuseța fațada magazinului cu graffiti creativ pentru a atrage atenția și a crea interes pe rețelele sociale. 

Vizualizări: 0

Explorează tendințele actuale din lumea antreprenoriatului și nu numai:

Piața muncii se schimbă: IT-ul și construcțiile pierd teren, alte domenii preiau conducerea

Piața muncii se schimbă: IT-ul și construcțiile pierd teren, alte domenii preiau conducerea

Peste jumătate dintre joburile postate în această perioadă s-au adresat candidaților cu maximum doi ani de experiență

27 Iunie 2025

citește mai mult
Samsung lucrează la cel mai subțire telefon pliabil din seria Galaxy Z, în timp ce Apple intră pe piaţă

Samsung lucrează la cel mai subțire telefon pliabil din seria Galaxy Z, în timp ce Apple intră pe piaţă

Samsung anunță că următoarea serie Galaxy Z va include „cel mai subțire, ușor și avansat telefon pliabil de până acum”

26 Iunie 2025

citește mai mult
Cum pot reduce antreprenorii șocul dublării facturilor la energie? Peste 450 mil. euro fonduri nerambursabile pentru energie regenerabilă

Cum pot reduce antreprenorii șocul dublării facturilor la energie? Peste 450 mil. euro fonduri nerambursabile pentru energie regenerabilă

De la 1 iulie se elimină plafonarea prețurilor la energie electrică, atât pentru populație, cât și pentru firme

24 Iunie 2025

citește mai mult
Măsuri fiscale pentru 2025-2028: creșterea impozitului pe dividende la 16%, majorarea accizelor și alte taxe propuse

Măsuri fiscale pentru 2025-2028: creșterea impozitului pe dividende la 16%, majorarea accizelor și alte taxe propuse

Documentul propune o serie de măsuri prin care viitorul Guvern urmărește să crească veniturile la buget și să reducă evaziunea fiscală

24 Iunie 2025

citește mai mult
Primul iPhone pliabil intră pe piață în 2026. Cât ar putea costa și ce aduce nou

Primul iPhone pliabil intră pe piață în 2026. Cât ar putea costa și ce aduce nou

Apple nu pare grăbită să lanseze produsul la scară largă din prima. Se vorbește de 15-20 de milioane de unități, dar livrate treptat, în decurs de 2–3 ani

20 Iunie 2025

citește mai mult
Cursurile Start-Up Nation 2025 vor începe până în toamnă, indiferent de numărul participanților înscriși

Cursurile Start-Up Nation 2025 vor începe până în toamnă, indiferent de numărul participanților înscriși

De la lansarea înscrierilor pe 15 aprilie, s-au ocupat mai puțin de 60% din locuri. Cursurile sunt obligatorii pentru depunerea cererii de finanțare de 50.000 de euro

18 Iunie 2025

citește mai mult
Email marketing în era TikTok: mai are sens să trimiți newslettere? Ce spun datele

Email marketing în era TikTok: mai are sens să trimiți newslettere? Ce spun datele

Deși TikTok atrage rapid atenția unui public extins, emailul rămâne principalul canal atunci când vine vorba de conversia abonaților în clienți

16 Iunie 2025

citește mai mult
Taxa pe tranzacții bancare: cum funcționează și ce efecte are? Ungaria a introdus o astfel de taxă în 2012

Taxa pe tranzacții bancare: cum funcționează și ce efecte are? Ungaria a introdus o astfel de taxă în 2012

Estimările arată că această taxă ar putea aduce anual aproximativ 50 de miliarde de lei la bugetul de stat

11 Iunie 2025

citește mai mult

Vezi toate articolele

Testează ultimele servicii și produse digitale propuse de Consultify!

cart image

289.99 lei 369.99 lei

Pachetul Marketerului 2025

cart image

309.99 lei 489.99 lei

Pachetul "Propietarul de apartament" 2025

cart image

149.99 lei 229.99 lei

Pachetul “Prietenul care Împrumută” 2025

cart image

289.99 lei 369.99 lei

Pachetul Programatorului 2025

cart image

379.99 lei 519.99 lei

Pachetul “Mentorul Online” 2025

cart image

275.99 lei 379.69 lei

Pachetul “Antrenorul de Fitness” 2025

cart image

319.99 lei 409.99 lei

Pachetul Consultantului 2025

cart image

259.99 lei 389.89 lei

Pachetul Influencerului 2025

Vezi toate produsele

triangle
people-cheeringpeople-cheeringpeople-cheering

Alătură-te comunității noastre și fii la curent cu cele mai noi oportunități de finanțare!

Footer logo

Consultify este partenerul tău de încredere în obținerea finanțărilor nerambursabile, oferind soluții personalizate pentru dezvoltarea afacerii tale.

Navigație

  • Acasă
  • Despre
  • Programe
  • Servicii
  • Testimoniale
  • Blog
  • Shop
  • Comunicate de Presă

Legal

  • MHC INSPERON SRL

  • J40/6137/2020

  • RO42607998

  • Termeni și Condiții
  • Politica Cookies
  • Politica de Confidențialitate

Contact

  • Adresa: Strada Crișul Alb, Numărul 6, Sector 4, București.

  • Numere de telefon:
  • - Vânzări: (0773) 395 400
  • - Secretariat: (0727) 153 317
  • Email: contact@consultify.ro

Social Media

facebookinstagramtiktok
Anpc logoLitigii logo
NETOPIA Payments

Copyright © 2020-2025 Consultify | Toate drepturile sunt rezervate.