phone(0773) 395 400phonecontact@consultify.ro
phone(0773) 395 400phonecontact@consultify.rophoneinterval orar: 10:00 - 18:00
Social media: phonephone
Consultify logo
.
  • acasă
  • despre
  • programe
  • servicii
  • testimoniale
  • blog
  • shop
  • comunicate
  • login
  • login.

blog-post-1

Marketing

Cum schimbă AI-ul comportamentul și așteptările consumatorilor în 2025?

Articol de Emanuela Pană

Redactor

21 Mai 2025
Distribuie pe social media
facebook
link

În 2025, inteligența artificială nu mai este doar un instrument de eficientizare, ci un factor-cheie care modelează procesele de business și comportamentul consumatorilor. De la modul în care oamenii caută informații și fac cumpărături, până la modul în care interacționează cu brandurile, AI-ul influențează deciziile, percepțiile și așteptările. 

Cum schimbă AI-ul comportamentul consumatorilor în 2025

Influența inteligenței artificiale (AI) asupra societății noastre și a vieții de zi cu zi devine tot mai evidentă. Asemenea multor alte tehnologii cu impact major, AI influențează în mod semnificativ comportamentul consumatorilor. 

Inteligența artificială transformă modul în care companiile interacționează cu clienții lor, influențând deciziile de cumpărare, iar comportamentul consumatorilor a evoluat ca urmare a acestei interacțiuni. 

Experiențe personalizate: consumatorul se așteaptă să fie „înțeles”

Folosirea inteligenței artificiale a deschis noi orizonturi în personalizarea serviciilor oferite clienților. Prin analizarea unor volume mari de date și identificarea tiparelor comportamentale, algoritmii moderni pot anticipa dorințele utilizatorilor chiar înainte ca aceștia să le conștientizeze. 

Această putere predictivă a revoluționat recomandările de produse și interacțiunile din serviciul pentru clienți, oferind un nivel de personalizare care crește satisfacția, influențează deciziile de cumpărare și consolidează implicarea clienților. 

De exemplu, în e-commerce, sistemele de recomandare bazate pe AI pot oferi sugestii de produse care au o rată de conversie mult mai mare decât reclamele generice. În 2025, aceste recomandări nu se bazează doar pe istoricul de navigare, ci și pe factori contextuali în timp real: locație, vreme, sezon sau chiar starea emoțională dedusă din tonul vocii (în cazul interacțiunilor vocale). 

Totuși, reacțiile de surpriză și entuziasm pe care mulți consumatori le au inițial atunci când interacționează cu tehnologii IA, cum ar fi chat GPT, tind să dispară în timp. Ca alte tehnologii care pătrund treptat în viața noastră de zi cu zi, este foarte probabil ca și aceste servicii inteligente, bazate pe IA, să ajungă să fie considerate ca un lucru firesc.

Citește și: Psihologia din spatele reclamelor virale: De ce unele campanii devin legendare

Cererea consumatorilor pentru confidențialitatea datelor

Deși avantajele oferite de inteligența artificială în crearea unor experiențe personalizate pentru clienți sunt incontestabile, consumatorii devin tot mai conștienți de implicațiile asupra vieții private. Datele care permit companiilor să ofere aceste servicii personalizate pot, dacă nu sunt gestionate corect, să afecteze confidențialitatea persoanei. 

Drept urmare, consumatorii solicită o transparență mai mare în ceea ce privește modul în care sunt utilizate și protejate datele lor. Această nouă preocupare pentru protecția datelor joacă un rol esențial în conturarea loialității clienților.  

Companiile care acordă prioritate confidențialității datelor și comunică deschis practicile lor de gestionare a acestora tind să se bucure de aprecierea consumatorilor. 

Potrivit unui sondaj recent, companiile care inspiră siguranță și transparență în mediul digital au șanse semnificativ mai mari să-și crească anual profitul brut și net cu peste 10%, relatează forbes.com. 

Răspunsul imediat: consumatorul vrea totul „acum”

AI-ul a redefinit noțiunea de „timp de răspuns”. Chatboții avansați, aplicațiile cu funcționalitate AI integrată și căutările conversaționale (precum Google AI Search sau asistenții personali virtuali) fac ca informația să fie accesibilă instant. 

Astfel, consumatorul modern este obișnuit să ia decizii de cumpărare mai repede. Nu mai are răbdare pentru recenzii lungi, nu vrea să compare manual opțiuni. Se bazează pe AI pentru a-i oferi cea mai bună variantă, filtrată deja după preferințele și nevoile sale. 

Această viteză schimbă fundamental parcursul clasic al clientului. Funnelul de marketing nu mai este liniar – de la awareness la conversie – ci devine o succesiune de micro-decizii rapide, influențate de AI în fiecare etapă. 

Vizualizări: 0

Explorează tendințele actuale din lumea antreprenoriatului și nu numai:

Apple plănuiește lansarea unor ochelari inteligenți: Când apar și cât ar putea costa

Apple plănuiește lansarea unor ochelari inteligenți: Când apar și cât ar putea costa

Viitorii ochelari inteligenți ai companiei ar urma să includă camere, microfoane și funcționalități bazate pe inteligența artificială

27 Mai 2025

citește mai mult
„Taxa pe stâlp” se aplică și la garduri sau platforme betonate. Află cum poți obține bonificația de 10%

„Taxa pe stâlp” se aplică și la garduri sau platforme betonate. Află cum poți obține bonificația de 10%

Unele industrii sunt mai afectate de această taxă decât altele, cum ar fi agricultura, telecomunicațiile sau sectorul oil & gas

26 Mai 2025

citește mai mult
Bitcoin atinge un nou maxim istoric, depășind pragul de 111.000 de dolari

Bitcoin atinge un nou maxim istoric, depășind pragul de 111.000 de dolari

Recordul anterior a fost înregistrat pe 16 decembrie 2024, când Bitcoin a ajuns la 106.488 de dolari și 25 de cenți. Pe 22 mai 2025, Bitcoin a atins un nou maxim istoric

23 Mai 2025

citește mai mult
Guvernul recunoaște că majorarea TVA este singura soluție pentru venituri mai mari. Alimentele ar putea fi exceptate

Guvernul recunoaște că majorarea TVA este singura soluție pentru venituri mai mari. Alimentele ar putea fi exceptate

Reprezentanții Comisiei Europene au revizuit în scădere estimarea privind creșterea economică a României pentru acest an, la 1,4% din PIB

20 Mai 2025

citește mai mult
Val de concedieri în IT: Microsoft renunță la aproape 6.000 de angajați din întreaga lume

Val de concedieri în IT: Microsoft renunță la aproape 6.000 de angajați din întreaga lume

Anul trecut, directorul general Satya Nadella declara că inteligența artificială contribuie la reducerea costurilor cu forța de muncă

16 Mai 2025

citește mai mult
Mediul economic se degradează – avertizează patronatele din România: „Deciziile politice trebuie să reflecte stabilitate și coerență”

Mediul economic se degradează – avertizează patronatele din România: „Deciziile politice trebuie să reflecte stabilitate și coerență”

Patronatele din România avertizează că lipsa de coerență și predictibilitate subminează încrederea investitorilor și pune în pericol stabilitatea economică a țării

15 Mai 2025

citește mai mult
Psihologia din spatele reclamelor virale: De ce unele campanii devin legendare

Psihologia din spatele reclamelor virale: De ce unele campanii devin legendare

Atunci când vedem că un anumit conținut este popular sau apreciat de alții, suntem mai înclinați să-l considerăm valoros și să-l distribuim la rândul nostru

12 Mai 2025

citește mai mult

Vezi toate articolele

Testează ultimele servicii și produse digitale propuse de Consultify!

cart image

289.99 lei 369.99 lei

Pachetul Marketerului 2025

cart image

309.99 lei 489.99 lei

Pachetul "Propietarul de apartament" 2025

cart image

149.99 lei 229.99 lei

Pachetul “Prietenul care Împrumută” 2025

cart image

289.99 lei 369.99 lei

Pachetul Programatorului 2025

cart image

379.99 lei 519.99 lei

Pachetul “Mentorul Online” 2025

cart image

275.99 lei 379.69 lei

Pachetul “Antrenorul de Fitness” 2025

cart image

319.99 lei 409.99 lei

Pachetul Consultantului 2025

cart image

259.99 lei 389.89 lei

Pachetul Influencerului 2025

Vezi toate produsele

triangle
people-cheeringpeople-cheeringpeople-cheering

Alătură-te comunității noastre și fii la curent cu cele mai noi oportunități de finanțare!

Footer logo

Consultify este partenerul tău de încredere în obținerea finanțărilor nerambursabile, oferind soluții personalizate pentru dezvoltarea afacerii tale.

Navigație

  • Acasă
  • Despre
  • Programe
  • Servicii
  • Testimoniale
  • Blog
  • Shop
  • Comunicate de Presă

Legal

  • MHC INSPERON SRL

  • J40/6137/2020

  • RO42607998

  • Termeni și Condiții
  • Politica Cookies
  • Politica de Confidențialitate

Contact

  • Adresa: Strada Crișul Alb, Numărul 6, Sector 4, București.

  • Numere de telefon:
  • - Vânzări: (0773) 395 400
  • - Secretariat: (0727) 153 317
  • Email: contact@consultify.ro

Social Media

facebookinstagramtiktok
Anpc logoLitigii logo
NETOPIA Payments

Copyright © 2020-2025 Consultify | Toate drepturile sunt rezervate.