phone(0773) 395 400phonecontact@consultify.ro
phone(0773) 395 400phonecontact@consultify.rophoneinterval orar: 10:00 - 18:00
Social media: phonephone
Consultify logo
.
  • acasă
  • despre
  • programe
  • servicii
  • testimoniale
  • blog
  • shop
  • comunicate
  • login
  • login.

blog-post-1

Marketing

Influencer Marketing: Cum să alegi influencerii potriviți pentru brandul tău?

Articol de Emanuela Pană

Redactor

25 Iulie 2024
Distribuie pe social media
facebook
link

În ultimii, evoluția din lumea social media a dat naștere unei noi meserii care a cunoscut un succes răsunător. Creatorii de conținut și influencerii au devenit figuri centrale în strategiile de marketing ale brandurilor care doresc să se apropie mai mult de clienții lor și nu numai. Iată tot ce trebuie să știi despre Influencer Marketing. 

Ce este Influencer Marketing?

Influencer Marketing este o modalitate excelentă de a-ți promova brandul, dar este strategia potrivită pentru fiecare afacere? În cel mai larg sens, este vorba despre colaborarea dintre branduri și influenceri. 

Brandurile angajează influenceri pentru a le promova afacerea, produsele sau serviciile pe diverse canale, în special pe rețelele sociale, bologuri și vloguri. Platformele principale utilizate sunt Instagram și YouTube, însă TikTok devine din ce în ce mai popular, mai ales în rândul tinerilor. 

Dacă ești în căutarea unei modalități de a face marketing pe rețelele sociale, marketingul prin influenceri poate fi o strategie demnă de luat în considerare. Ce este marketingul prin influenceri? Această expresie se referă la colaborarea dintre afaceri și persoane cu o prezență semnificativă pe rețelele sociale pentru a-și promova produsele și serviciile. 

În zilele noastre, există sute de milioane de persoane care utilizează zilnic social media. Oamenii au încredere în persoanele pe care le urmăresc, astfel încât ar putea fi o idee bună pentru întreprinderi să se adreseze celor care au mulți adepți și rate ridicate de implicare pe rețelele sociale. 

Prin colaborarea cu influencerii, este posibil ca produsele și serviciile tale să ajungă în fața unui număr cât mai mare de persoane și să îți crească rata de conversie. 

Dacă vrei să obții cele mai bune rezultate din campaniile de marketing prin influenceri, trebuie să ai o strategie solidă pe care să te bazezi. 

Cum funcționează Influencer Marketing?

Marketingul prin influenceri este o formă de marketing care permite afacerilor să colaboreze cu persoane care au un număr mare de urmăritori pentru a crește expunerea brandului. 

Companiile pot solicita unei persoane cu mulți urmăritori să publice conținut pe rețelele sociale care să promoveze produsele sau serviciile lor. Oamenii urmăresc adesea persoane în care au încredere pe rețelele sociale, așa că, dacă văd pe cineva pe care îl urmăresc promovând afacerea ta, există un factor de încredere de care te poți folosi pentru a crește rata de conversie. 

Cum să alegi influencerii potriviți pentru afacerea ta?

O parte esențială a oricărei strategii de marketing prin influenceri este identificarea persoanelor care s-ar potrivi companiei tale. De exemplu, dacă vinzi creme hidratante pentru față, ar fi indicat să colaborezi cu un influencer care are un istoric de succes în promovarea produselor de îngrijire a pielii. 

În acest scenariu, cel mai bine ar fi să te asociezi cu persoane care îndeplinesc aceste criterii, pentru că cei care urmăresc influencerul respectiv sunt interesați de ce are el de spus.

Odată ce găsești un influencer care îți place, contactează-l și vezi dacă puteți ajunge la un acord. În cadrul acestei colaborări, îi poți acorda un comision pentru toate produsele și serviciile pe care le vinde. 

De exemplu, îi poți acorda 10% din veniturile generate de produsele și serviciile pe care le vinde în numele tău. Va trebui să analizezi cifrele pentru a vedea dacă acest acord este viabil și s-ar putea chiar să dorești să colaborezi cu mai mulți influenceri ca parte a strategiei tale de marketing.

Vezi și: Strategii de marketing digital pentru afaceri mici: Cum să concurezi cu giganții?

Este eficient marketingul prin influenceri?

Așadar, este marketingul prin influenceri eficient? Deși rezultatul campaniei tale depinde de strategia adoptată, există câteva beneficii semnificative ale utilizării acestui tip de marketing. De exemplu, afacerile câștigă în medie 5,78 dolari pentru fiecare dolar cheltuit pe marketingul prin influenceri (conform Influencer Marketing Hub). 

Iată câteva alte avantaje de luat în calcul: 

  • Stabilește credibilitate și încredere. Unul dintre motivele pentru care multe afaceri întâmpină dificultăți în a-și vinde produsele și serviciile este că nu pot obține credibilitate. Afacerea ta trebuie să pară credibilă dacă dorești ca oamenii să cumpere de la tine. Prin colaborarea cu un influencer în care urmăritorii au încredere, poți crește rapid credibilitatea. 
  • Eficient din punct de vedere al costurilor. Un alt beneficiu major al utilizării marketingului prin influenceri este acela că este rentabil. Dacă decizi să folosești această tactică, poți obține un randament semnificativ al investiției, atât timp cât colaborezi cu persoanele potrivite. 
  • Atrage lead-uri de calitate. Prin utilizarea campaniilor cu influenceri, poți ajunge la oameni care sunt probabil interesați de produsele și serviciile pe care le oferi. Drept urmare, s-ar putea să îți fie mai ușor să crești rata de conversie, potrivit mailchimp.com. 
  • Crește notorietatea brandului. Când colaborezi cu influenceri, îți faci imediat produsele și serviciile vizibile în fața a sute de mii de oameni. Există chiar și influenceri care au milioane de urmăritori. Prin urmare, sunt numeroase modalități de a folosi marketingul prin influenceri pentru a crește notorietatea brandului. 

Vizualizări: 0

Explorează tendințele actuale din lumea antreprenoriatului și nu numai:

Piața muncii se schimbă: IT-ul și construcțiile pierd teren, alte domenii preiau conducerea

Piața muncii se schimbă: IT-ul și construcțiile pierd teren, alte domenii preiau conducerea

Peste jumătate dintre joburile postate în această perioadă s-au adresat candidaților cu maximum doi ani de experiență

27 Iunie 2025

citește mai mult
Samsung lucrează la cel mai subțire telefon pliabil din seria Galaxy Z, în timp ce Apple intră pe piaţă

Samsung lucrează la cel mai subțire telefon pliabil din seria Galaxy Z, în timp ce Apple intră pe piaţă

Samsung anunță că următoarea serie Galaxy Z va include „cel mai subțire, ușor și avansat telefon pliabil de până acum”

26 Iunie 2025

citește mai mult
Cum pot reduce antreprenorii șocul dublării facturilor la energie? Peste 450 mil. euro fonduri nerambursabile pentru energie regenerabilă

Cum pot reduce antreprenorii șocul dublării facturilor la energie? Peste 450 mil. euro fonduri nerambursabile pentru energie regenerabilă

De la 1 iulie se elimină plafonarea prețurilor la energie electrică, atât pentru populație, cât și pentru firme

24 Iunie 2025

citește mai mult
Măsuri fiscale pentru 2025-2028: creșterea impozitului pe dividende la 16%, majorarea accizelor și alte taxe propuse

Măsuri fiscale pentru 2025-2028: creșterea impozitului pe dividende la 16%, majorarea accizelor și alte taxe propuse

Documentul propune o serie de măsuri prin care viitorul Guvern urmărește să crească veniturile la buget și să reducă evaziunea fiscală

24 Iunie 2025

citește mai mult
Primul iPhone pliabil intră pe piață în 2026. Cât ar putea costa și ce aduce nou

Primul iPhone pliabil intră pe piață în 2026. Cât ar putea costa și ce aduce nou

Apple nu pare grăbită să lanseze produsul la scară largă din prima. Se vorbește de 15-20 de milioane de unități, dar livrate treptat, în decurs de 2–3 ani

20 Iunie 2025

citește mai mult
Cursurile Start-Up Nation 2025 vor începe până în toamnă, indiferent de numărul participanților înscriși

Cursurile Start-Up Nation 2025 vor începe până în toamnă, indiferent de numărul participanților înscriși

De la lansarea înscrierilor pe 15 aprilie, s-au ocupat mai puțin de 60% din locuri. Cursurile sunt obligatorii pentru depunerea cererii de finanțare de 50.000 de euro

18 Iunie 2025

citește mai mult
Email marketing în era TikTok: mai are sens să trimiți newslettere? Ce spun datele

Email marketing în era TikTok: mai are sens să trimiți newslettere? Ce spun datele

Deși TikTok atrage rapid atenția unui public extins, emailul rămâne principalul canal atunci când vine vorba de conversia abonaților în clienți

16 Iunie 2025

citește mai mult
Taxa pe tranzacții bancare: cum funcționează și ce efecte are? Ungaria a introdus o astfel de taxă în 2012

Taxa pe tranzacții bancare: cum funcționează și ce efecte are? Ungaria a introdus o astfel de taxă în 2012

Estimările arată că această taxă ar putea aduce anual aproximativ 50 de miliarde de lei la bugetul de stat

11 Iunie 2025

citește mai mult

Vezi toate articolele

Testează ultimele servicii și produse digitale propuse de Consultify!

cart image

289.99 lei 369.99 lei

Pachetul Marketerului 2025

cart image

309.99 lei 489.99 lei

Pachetul "Propietarul de apartament" 2025

cart image

149.99 lei 229.99 lei

Pachetul “Prietenul care Împrumută” 2025

cart image

289.99 lei 369.99 lei

Pachetul Programatorului 2025

cart image

379.99 lei 519.99 lei

Pachetul “Mentorul Online” 2025

cart image

275.99 lei 379.69 lei

Pachetul “Antrenorul de Fitness” 2025

cart image

319.99 lei 409.99 lei

Pachetul Consultantului 2025

cart image

259.99 lei 389.89 lei

Pachetul Influencerului 2025

Vezi toate produsele

triangle
people-cheeringpeople-cheeringpeople-cheering

Alătură-te comunității noastre și fii la curent cu cele mai noi oportunități de finanțare!

Footer logo

Consultify este partenerul tău de încredere în obținerea finanțărilor nerambursabile, oferind soluții personalizate pentru dezvoltarea afacerii tale.

Navigație

  • Acasă
  • Despre
  • Programe
  • Servicii
  • Testimoniale
  • Blog
  • Shop
  • Comunicate de Presă

Legal

  • MHC INSPERON SRL

  • J40/6137/2020

  • RO42607998

  • Termeni și Condiții
  • Politica Cookies
  • Politica de Confidențialitate

Contact

  • Adresa: Strada Crișul Alb, Numărul 6, Sector 4, București.

  • Numere de telefon:
  • - Vânzări: (0773) 395 400
  • - Secretariat: (0727) 153 317
  • Email: contact@consultify.ro

Social Media

facebookinstagramtiktok
Anpc logoLitigii logo
NETOPIA Payments

Copyright © 2020-2025 Consultify | Toate drepturile sunt rezervate.