25 Iulie 2024
Distribuie pe social media În ultimii, evoluția din lumea social media a dat naștere unei noi meserii care a cunoscut un succes răsunător. Creatorii de conținut și influencerii au devenit figuri centrale în strategiile de marketing ale brandurilor care doresc să se apropie mai mult de clienții lor și nu numai. Iată tot ce trebuie să știi despre Influencer Marketing.
Ce este Influencer Marketing?
Influencer Marketing este o modalitate excelentă de a-ți promova brandul, dar este strategia potrivită pentru fiecare afacere? În cel mai larg sens, este vorba despre colaborarea dintre branduri și influenceri.
Brandurile angajează influenceri pentru a le promova afacerea, produsele sau serviciile pe diverse canale, în special pe rețelele sociale, bologuri și vloguri. Platformele principale utilizate sunt Instagram și YouTube, însă TikTok devine din ce în ce mai popular, mai ales în rândul tinerilor.
Dacă ești în căutarea unei modalități de a face marketing pe rețelele sociale, marketingul prin influenceri poate fi o strategie demnă de luat în considerare. Ce este marketingul prin influenceri? Această expresie se referă la colaborarea dintre afaceri și persoane cu o prezență semnificativă pe rețelele sociale pentru a-și promova produsele și serviciile.
În zilele noastre, există sute de milioane de persoane care utilizează zilnic social media. Oamenii au încredere în persoanele pe care le urmăresc, astfel încât ar putea fi o idee bună pentru întreprinderi să se adreseze celor care au mulți adepți și rate ridicate de implicare pe rețelele sociale.
Prin colaborarea cu influencerii, este posibil ca produsele și serviciile tale să ajungă în fața unui număr cât mai mare de persoane și să îți crească rata de conversie.
Dacă vrei să obții cele mai bune rezultate din campaniile de marketing prin influenceri, trebuie să ai o strategie solidă pe care să te bazezi.
Cum funcționează Influencer Marketing?
Marketingul prin influenceri este o formă de marketing care permite afacerilor să colaboreze cu persoane care au un număr mare de urmăritori pentru a crește expunerea brandului.
Companiile pot solicita unei persoane cu mulți urmăritori să publice conținut pe rețelele sociale care să promoveze produsele sau serviciile lor. Oamenii urmăresc adesea persoane în care au încredere pe rețelele sociale, așa că, dacă văd pe cineva pe care îl urmăresc promovând afacerea ta, există un factor de încredere de care te poți folosi pentru a crește rata de conversie.
Cum să alegi influencerii potriviți pentru afacerea ta?
O parte esențială a oricărei strategii de marketing prin influenceri este identificarea persoanelor care s-ar potrivi companiei tale. De exemplu, dacă vinzi creme hidratante pentru față, ar fi indicat să colaborezi cu un influencer care are un istoric de succes în promovarea produselor de îngrijire a pielii.
În acest scenariu, cel mai bine ar fi să te asociezi cu persoane care îndeplinesc aceste criterii, pentru că cei care urmăresc influencerul respectiv sunt interesați de ce are el de spus.
Odată ce găsești un influencer care îți place, contactează-l și vezi dacă puteți ajunge la un acord. În cadrul acestei colaborări, îi poți acorda un comision pentru toate produsele și serviciile pe care le vinde.
De exemplu, îi poți acorda 10% din veniturile generate de produsele și serviciile pe care le vinde în numele tău. Va trebui să analizezi cifrele pentru a vedea dacă acest acord este viabil și s-ar putea chiar să dorești să colaborezi cu mai mulți influenceri ca parte a strategiei tale de marketing.
Vezi și: Strategii de marketing digital pentru afaceri mici: Cum să concurezi cu giganții?
Este eficient marketingul prin influenceri?
Așadar, este marketingul prin influenceri eficient? Deși rezultatul campaniei tale depinde de strategia adoptată, există câteva beneficii semnificative ale utilizării acestui tip de marketing. De exemplu, afacerile câștigă în medie 5,78 dolari pentru fiecare dolar cheltuit pe marketingul prin influenceri (conform Influencer Marketing Hub).
Iată câteva alte avantaje de luat în calcul:
- Stabilește credibilitate și încredere. Unul dintre motivele pentru care multe afaceri întâmpină dificultăți în a-și vinde produsele și serviciile este că nu pot obține credibilitate. Afacerea ta trebuie să pară credibilă dacă dorești ca oamenii să cumpere de la tine. Prin colaborarea cu un influencer în care urmăritorii au încredere, poți crește rapid credibilitatea.
- Eficient din punct de vedere al costurilor. Un alt beneficiu major al utilizării marketingului prin influenceri este acela că este rentabil. Dacă decizi să folosești această tactică, poți obține un randament semnificativ al investiției, atât timp cât colaborezi cu persoanele potrivite.
- Atrage lead-uri de calitate. Prin utilizarea campaniilor cu influenceri, poți ajunge la oameni care sunt probabil interesați de produsele și serviciile pe care le oferi. Drept urmare, s-ar putea să îți fie mai ușor să crești rata de conversie, potrivit mailchimp.com.
- Crește notorietatea brandului. Când colaborezi cu influenceri, îți faci imediat produsele și serviciile vizibile în fața a sute de mii de oameni. Există chiar și influenceri care au milioane de urmăritori. Prin urmare, sunt numeroase modalități de a folosi marketingul prin influenceri pentru a crește notorietatea brandului.
Vizualizări: 0